יום ש', ז’ בטבת תשע”ט
כתבה: ראשא אליין

שנתיים של מסע חוויתי, מקסים ומוצלח לתלמידי בית ספר אילנות לחינוך המיוחד בשילוב עם תלמידים במערכת החינוך הרגיל בבית ספר בבית צפאפא. תוך תכנון וליווי מקצועי מדהים של בית הספר אילנות וגם בית ספר לחינוך הרגיל בבית צפאפא, שני בתי הספר יזמו את פרויקט השילוב, והראו עד כמה חשוב להם לקדם את המיומנות המוטורית והחברתית של כל תלמידיהם על מנת לפתח את היכולות שלהם, ולקחת אחריות עבור עצמם בהתמודדות עם החברה בעתיד. התוכנית של השילוב לקחה ברצינות את ההסתכלות על כל תלמיד ותלמידה מנקודת המבט של החוזקות והיכולות שלו, באופן כזה שיהיה באמת אפשרי לו להתגבר על הקשיים שלו ולהצליח להיות חלק מהקהילה. מה שהיה חשוב ביישום התוכנית הזאת הוא שהתלמיד ידע שמקבלים אותו, וכל אחד אחר, כפי שהוא בדיוק. התפיסה האישית שלי כמלווה לתהליך המקסים הזה היא שתלמידי החינוך המיוחד אינם בעלי צרכים מיוחדים, אלא הם שונֵי צרכים, ובתוך כל כיתה יש ילדים שוני צרכים. התלמידים שוני הצרכים הללו, הצליחו להיות חלק מכיתה רגילה, הצליחו לבנות קשרים חברתיים, השתתפו בשיעורים רגילים ובפעילויות שונות למרות הקושי שלהם והצליחו להעביר במקביל פעילויות בעלות משמעות, המשקפות מסר על מי הם באמת ועד כמה שהם שונים או כמה הם דומים". זאת "זכות" להגיע לשילוב במערכת החינוך הרגיל, ואת זה כן השגנו, והצלחנו!! מחכים להמשך!!