יום ה', יח’ בשבט תשע”ט

החינוך הגופני אינו מיועד רק לשמור על התפקודים המוטוריים של תלמידים בעלי נכויות פזיות אלא גם להעלות את המודעות לאימוץ אורח חיים בריא. בבית הספר מתקיימים שיעורי חינוך גופני המותאמים ליכולתם ורמתם של הלומדים. התחום מבוסס על תחום הפעילות הגופנית המותאמת Adapted Physical Activity. יש בו התאמה של סביבת הפעילות, הציוד, מערכת החוקים וההוראות. בכדי ליצור שיעור בו מושגות מטרות בתחום המוטורי, חברתי, רגשי וקוגניטיבי. החינוך הגופני מתקיים במסגרת שיעור קבוצתי, כיתתי או אימון בנבחרת. במהלך השיעור אני משתמשת בגישת "המשחק" בו המיומנות נלמדות ומתורגלות באמצעות משחקונים דינמיים שמחייבים כישורים רבים ועשויים להיות מושלכים ומועברים למצבים אחרים בחיי התלמיד בבית הספר והן לחייו כבוגר. משחקים בהם נעשה שימוש בקבוצה אחת הם למשל: תופסת בווריאציות שונות ומשחקי שיתוף פעולה קבוצתיים. משחקים בשתי קבוצות: מתורגלים משחקים כגון: כדורסל, כדורשת, כדוריד, משחקי מחבט, בוצ'יה (Boccia), כדורגל לכיסאות גלגלים ממונעים (Power Soccer), טניס שולחן ועוד.